Nom
del Joc: La ferradura
|
Edat/s:
Totes
les edats
|
Nº
participants òptim: Es solia jugar en parelles, però pot jugar
tanta gent com material hi hagi.
|
Codi:
001-J.PAR
|
Material:
ferradures (cèrcols petits), pal de ferro o plàstic, un guix o
un cèrcol gran.
|
Ferradures
(cèrcols petits si no n’hi ha), Pal de ferro o plàstic.
|
Guix
o cèrcol gran.
|
Temps:
Indefinit. Fins que es juguin les diverses rondes i la final.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Instal·lació
òptima
|
Plaça,
pati o zona plana.
|
Objectius
generals
|
-
Intentar
que la ferradura quedi tocant el pal, o almenys dins la
circumferència dibuixada al voltant del pal. (En el nostre cas
intentarem que el cèrcol quedi envoltant el pal).
|
|
-
Per
guanyar s’haurà d’arribar als 10 punts
|
|
|
Descripció
|
Situació
inicial:
En
el cas que hi jugui bastanta gent, es dividirà el grup en 4 o 5
subgrups. Cada subgrup disposarà, com a mínim de 3 ferradures (o
cèrcols petits), i es col·locaran a una distància d’uns dos
metres respecte el pal vertical (aquesta distància es pot
augmentar durant el joc si es vol).
|
Gràfic

|
Desenvolupament:
Quan
s’inicia el joc, els components del grup es posen en fila
darrere del primer que tindrà les tres ferradures. Els alumnes
aniran tirant les seves tres ferradures i sumaran 2 punts si queda
tocant o envoltant el pal, 1 punt si almenys queda dins de la
circumferència i cap punt si queda fora de la circumferència.
|
Final:
Finalment, els guanyadors de cada subgrup (que hagin arribat abans
als 10 punts), s’enfrontaran entre ells en una ronda final,
també a 10 punts.
|
Variants:
|
-
Es
pot variar el nombre de persones per cada subgrup
|
|
-
Es
pot variar la distància a la que es llença.
|
|
-
Es
pot variar la puntuació a la que han d’arribar.
|
|
|
Normes
de seguretat: -Evitar posar-se en mig dels llançaments ja que la
ferradura o cèrcol podrien fer mal. –Les ferradures es recullen
quan s’ha acabat de llençar.
|
Característiques
complementaries
|
Companys
|
Agrupacions:
Tota la classe es dividirà en 4 grups (però dins dels petits
grups també seran rivals).
|
Adversaris
X
|
Incertesa
en el medi: No
|
Espai
|
Observacions
|
Òptim
per a:
|
Part
inicial
|
X
|
Part
principal
|
|
Part
final
|
|
moltes gràcies! Ja tinc fet el treball d'educació física! :)
ResponElimina